lördag 16 mars 2013

Används matriser på gymnasiet?

När jag arbetade på grundskolan hörde det till normalfallet att använda sig av bedömningsmatriser. De flesta eleverna uppskattade att se det progressiva och formativa i bedömningen. När jag så i höstas började arbeta på gymnasiet nämndes inte ordet bedömningsmatris och jag började fundera över det stora glappet mellan högstadiet och gymnasiet. Ska och bör det vara en sådan skillnad mellan gymnasiet och grundskolan? Att det kan vara två olika världar för en lärare är väl en sak men bedömningen har ju samma mål. Vi vill att eleverna ska utvecklas och att de själva ska vara delaktig och se sin utveckling.

Därför blev jag glad när en kille i min klass redan andra dagen räckte upp handen och frågade "Har du inte någon matris till den här uppgiften?" Så numer ger jag gladeligen ut matriser och det är ju extra kul när det faktiskt frågas efter det!

1 kommentar:

  1. Min erfarenhet av att arbeta med Mr Pedro (A Loan Officer) var ett nöje. Han var helt uppenbar om kostnaderna och om affären var ekonomiskt rimlig. Faktum är att när jag förklarade min situation rådde han mig att inte refinansiera om inte de nuvarande villkoren förbättrades trots att det kostade honom affärer. När han senare kontaktade mig om en bättre affär, hoppade jag på det eftersom han hade förtjänat mitt förtroende. "Definitivt fick mig att känna mig säker på att jag arbetade med ett fantastiskt låneföretag / bra affärsperson som kände till sitt värde av affärsområden.
    Jag kommer att råda alla här som letar efter någon form av lån att kontakta Mr Pedro eftersom han och hans företag hjälpte mig med ett lån på 2% vilket var mycket imponerande.
    Jag fick Mr Pedro att kontakta Office Email på .... pedroloanss@gmail.com

    SvaraRadera